Mermaid’s tail

 Zamierzałam dzieciom opowiedzieć przepiękną historię J.Donaldson „The Singing Mermaid”. Pomyślałam więc „Hm…storytelling, uwielbiam! Jak urozmaicić tę bajkę dzieciaczkom?” I już wiem! W końcu to bajka o syrenie 😉 Dlaczego bajki nie miałaby przeczytać nauczycielka-syrena? 😀 Postanowiłam więc zadbać o swój syreni ogon. Mogłam iść na łatwiznę i kupić go na allegro (są koce- ogony syreny), ale trochę drożej by mi to wyszło. Jako że miałam wakacje, postanowiłam SAMA ZROBIĆ OGON SYRENY! I to wielofunkcyjny!

Co będziemy potrzebować do wykonania ogona syreny?

  • długą chustkę, najlepiej świecącą;
  • starą spódniczkę/ gumkę do majtek xD;
  • igłę i nić w kolorze podobnym do materiału;
  • gumkę recepturkę;
  • 2 arkusze pianki A4 w różnych kolorach;
  • rzepy samoprzylepne;
  • karty obrazkowe, które są do pobrania tutaj.

Jak wykonać syreni ogon?

  1. Złóż materiał na pół. Dół zwiąż gumką recepturką tworząc końcówkę ogona.  Następnie rozetnij górę.

2. Wszyj od góry gumkę lub przyszyj materiał do starej spódniczki. Zszyj ogon po bokach.

3. Następnie zajmij się dolną częścią ogona. Zszyj otwarty ogon tworząc ogon syreny.

4. Ogon syreny jest już PRAWIE gotowy 😀 Dlaczego prawie? A gdzie łuski? Nadchodzi czas na edukacyjną część, gdyż pod łuskami będą… ukryte memory! 🙂 Wycinamy z pianki łuski rozm. 6 x 7 cm. U mnie wyszło 21 łusek 😀 Następnie wycinamy okrągłe karty obrazkowe. 


5. Łuski przyszywamy do ogona za pomocą zszywacza (najszybciej), a na odwrocie przyklejamy jedną część rzepa samoprzylepnego. Drugą część rzepa doklejamy do karty obrazkowej. Wszystkie karty przyklejamy do łusek na ogonie. Na łuskach wypisujemy liczby 1-21. W ten sposób mamy strój i pomoc edukacyjną w jednym!

W jaki sposób go wykorzystać?

  • jako przebranie syreny podczas czytania bajki dzieciom
  • jako grę językową- memory.

Pod łuskami przyczepione są karty z bohaterami i zwierzętami z historyjki.  Ogon leży na dywanie, a dzieci siedzą wokół niego. Zadaniem młodszych dzieci będzie odszukanie par. 

Zadaniem starszych dzieci podawanie numerów pod którymi są ukryte karty. Trudniej- jednak moim zdaniem warto 🙂 Utrwalą sobie liczenie 1-21 a do tego będą rozwijały koncentrację, uwagę i spostrzegawczość!

20190812_122114

Good luck!

Caroline 🙂

3 komentarze

Skomentuj Karolina Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Follow by Email
fb-share-icon