blog dla nieszablonowych nauczycieli
Do ich wykonania potrzebne będą:
Oczy przyklejamy do pompona, a z pianki wycinamy nogi (coś na kształt serca) i przyklejamy je na gorący klej.
Ja stworzyłam małe crittersy dla mniejszych rączek, a większe dla starszych grup 🙂 Pudełko po Ferrero Roche ma idealne przegródki dla każdego Quiet Crittersa, a w dodatku można każdą nich podpisać, np. imieniem dziecka lub imieniem stworka 😉
Quiet Critters można stosować na różne sposoby.
„Quiet critters, quiet critters (dzieci ruszają rytmicznie stworkami w górę i w dół)
Coming out, coming out (stworki się wspinają)
They’ll get scared if you talk (odkładamy stworki, udajemy, że się boimy i naśladujemy rozmowę dłonią)
So please, focus on your work (pokazujemy palcem swoją głowę)
Quiet critters, quiet critters.” (dzieci ruszają rytmicznie stworkami w górę i w dół)
Wierszyk powtarzamy na każdych zajęciach. Zasada działania jest prosta- jeśli któreś dzieci przeszkadza lub nie stosuje się do zasad, zabieramy mu crittersa i wkładamy do pudełka. Gdy po pewnym czasie zauważymy poprawę w jego zachowaniu oddajemy je dziecku.Na koniec zajęć po zaśpiewaniu „Goodbye song” dzieci mówią „Bye, bye!” crittersom i odkładają do pudełka.
Ciszaków nie stosuję za często, gdyż dzieci bardzo się do nich przyzwyczaiły. Jednak od czasu do czasu są dobrym urozmaiceniem i przypomnieniem o panujących zasadach podczas zajęć.
Niedługo kolejne pomysły na początek roku 🙂
Stay tuned,
Caroline 🙂