Angielski alfabet i recykling? To jest możliwe! – DIY

Jestem bardzo zakręcona na punkcie tworzenia pomocy dydaktycznych (i nie tylko 🙂 ), dlatego pełno u mnie pociętych starych koszulek, nakrętek i słoików :p W wakacje zobaczyłam bardzo fajną i prostą pomoc do ćwiczenia angielskiego alfabetu. Podobne rzeczy istnieją również na Pinterest- tam jest przecież tyle inspiracji, że o jeju. Czasem wpadnie mi coś do głowy, realizuję coś, a tam patrzę “O, ktoś już to wymyślił 😀 “- życie. 

Ten pomysł, przyznaję, nie jest mój. Inspiracją był dla mnie post z kreatywnezycie.pl, gdzie autorka przedstawia polski alfabet. Postanowiłam zrobić więc angielski alfabet, ale w trochę zmienionej wersji (litery wycięte są z pianki- chciałam, żeby dzieci czuły literki) 😉 W tym roku mam dwie grupy starszaków, więc dzieci już działają 🙂 I muszę przyznać- TO DZIAŁA! 

Zachęcam Was do tworzenia własnych pomocy. Dlaczego?

  • jest taniej
  • wyzwalacie swoją wewnętrzna kreatywność, bo ona gdzieś tam JEST! 
  • wiele plastikowych pomocy wcale nie zachęca dzieci do działania, wręcz przeciwnie- w domu mają wiele gier z plastiku, więc odmiana w postaci kartonów, filcu i nakrętek jest dla nich super urozmaiceniem :),

Co będzie potrzebne?

  • nakrętki (26 szt.)+ szyjki od butelek
  • tektura (format trochę większy niż A4)
  • pistolet na gorący klej
  • pół arkusza pianki
  • odrobina kleju Magic

* arkusz filcu do podklejenia tektury

                                                                        Jak to zrobić?

1. Odcinamy od butelek szyjki, nakładamy nakrętki.

2. Przyklejamy szyjki gorącym klejem do tektury. Mocno dociskamy.

3. Wycinamy z pianki litery alfabetu. Przyklejamy je na klej, typu Magic, ponieważ gorący klej za bardzo by odstawał 😉

4. Nad przyklejonymi nakrętkami piszemy również litery, tak aby dziecko utrwalało sobie ten alfabet w kolejności. 

*Może być też wersja z napisaną literą wewnątrz szyjki. Wtedy dziecko będzie mogło spoglądać przez dziurkę i sprawdzać literę 🙂

5. Tekturę odklejamy filcem, aby dłużej wytrzymała dotyk ciekawskich 🙂 

6. Następnie zaczynamy ZABAWĘ Z ALFABETEM! 

Nauczyciel przed rozpoczęciem zabawy powtarza z dziećmi alfabet, następnie odkręca wszystkie nakrętki z literami i kładzie w dowolnej kolejności na dywanie. Zadaniem dzieci jest dopasowanie nakrętek do odpowiednich otworów. 

Taka tablica może służyć do utrwalania alfabetu na zajęciach w grupie, jednak jeszcze bardziej idealnie będzie wtedy, gdy będzie pod ręką każdego dziecka, które podziała sobie indywidualnie 🙂

 

Wykorzystujmy to, co mamy pod ręką 🙂 Tym bardziej, że jest tyyyle możliwości!

 

Stay tuned,

Caroline 😉

Jeden Komentarz

  • Paulina

    Ale super! Już oczami wyobraźni widzę u nas różne kolorowe nakrętki 😀 Dodatkowo to przecież świetna zabawa sensoryczna dla “jeszcze nie przedszkolaka”. Będziemy działać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Follow by Email