Sea animals

               Zbliża się lato a wraz z nim… wakacje! J Wtedy przypływa do nas temat szczególnie lubiany przez dzieci, czyli morskie zwierzęta. Chyba każdy nauczyciel dzieci przedszkolnych wie,  że jeśli zapoda hasło „Baby…”, to dzieci mimowolnie odpowiedzą „SHARK!” (wcale w tym momencie nie zaczęłam nucić tej piosenki :p ) Ale co tam, w okresie letnim można też pozwolić sobie (i dzieciaczkom również) na więcej luzu. W Internecie można znaleźć wiele wspaniałych pomysłów na urozmaicenie zajęć języka angielskiego. Przedstawię poniżej moje propozycje zabaw kołowych, ruchowych oraz gier językowych, które wypróbowałam i które się sprawdzają. Jeśli prowadzicie zajęcia z jedną grupą dzieci przez cały dzień, tym bardziej się Wam one przydadzą 😉 

 

  1. „Feed the Shark”

Materiały:

·       niebieski materiał/ worek na śmieci

·       wycięte z papieru morskie zwierzęta

·       spinacze

·       wędka z magnesem

·       rekin wycięty z kartonu

·      szara i biała farba do pomalowania rekina

Przebieg:

Na dywanie rozkładamy niebieski materiał (bądź rozcięty niebieski worek na śmieci), który symbolizuje nasz ocean. Następnie rozkładamy na nim morskie zwierzęta. Do każdego wyciętego morskiego stworzenia przyczepiamy spinacz.

Dzieci siedzą wokół „oceanu” i nazywają wspólnie wszystkie zwierzątka. Następnie wprowadzamy rekina. (prawdopodobnie będzie tu wielkie ‘wow!’).

Zabawę można przeprowadzić  w dwóch wersjach:

Wersja 1) Dzieci same wybierają i łowią morskie stworzenie, nazywają je, a następnie karmią rekina wkładając je do jego paszczy.

Wersja 2) Rekin (nauczyciel) mówi „I’m very hungry. I want to eat (np. a fish)” i dziecko szuka odpowiedniego zwierzątka i karmi głodnego rekina.

2. „Five little fishies”

Zabawę poznałam na szkoleniu u Marysi Burshe w Toruniu. Pomysł na wakacyjne przerywniki jak znalazł J

Materiały:

·       5 opasek z rybkami

·       1 opaska z rekinem

 

Przebieg zabawy:

 

Dzieci siedzą w kole, wybieramy pięć rybek, które będą pływały w tym kole (naszym „oceanie”) oraz jednego rekina. Każdej rybce zakładamy na głowę opaskę z rybką, a rekinowi opaskę z rekinem. Dobrze by było, gdyby rybki były różnego koloru. Warto zapytać dzieci, jakiego koloru są rybki i rekin, ponieważ później już będą same mówiły  np. „Chcę być pink!” itd.  :p Pozostałe dzieci siedzą wkoło nich, wyklaskują rytm i śpiewają piosenkę:

 

Five little fishies swimming in the sea

Teasing Mr. Shark

„You, can’t catch me!”( te słowa mówią rybki w kole i „grożą palcem” rekinowi)

Along came Mr. Shark as quiet as can be…

…and SNAP! (rekin łapie rybkę i usadza ją między dzieci siedzących wokół rybek )

Four little fishies swimming in the sea

Teasing Mr. Shark

„You, can’t catch me!”

Along came Mr. Shark as quiet as can be…

…and SNAP!

Three little fishies swimming in the sea

Teasing Mr. Shark

„You, can’t catch me!”

Along came Mr. Shark as quiet as can be…

…and SNAP!

Two little fishies swimming in the sea

Teasing Mr. Shark

„You, can’t catch me!”

Along came Mr. Shark as quiet as can be…

…and SNAP!

One little fish swimming in the sea

Teasing Mr. Shark

„You, can’t catch me!”

Along came Mr. Shark as quiet as can be…

…and SNAP!

 

Dzieci w moich grupach uwielbiają tę zabawę! Mam nadzieję, że waszym przedszkolakom również się spodoba.

3. „Fishing Time”

Do zabawy używam zestawu turystycznego z Tigera.

Dzieci rozkładają niebieski filc, a na nim drewniane zwierzęta morskie. W zestawie są również dwie wędki z magnesami. Dzieci mówią, które zwierzątko zamierzają złowić i to robią. Uważam, że gra jest bardzo dobrym rozwiązaniem nawet podczas gier stolikowych.

4.  Zabawa z kartami obrazkowymi i maskotką

Dzieci nazywają zwierzęta morskie znajdujące się na kartach obrazkowych. Następnie nauczyciel rozkłada karty na dywanie i przedstawia gościa specjalnego- u mnie jest to Henry the Crab. Dzieci siedzą w kole i przekazują sobie maskotkę. Dziecko, które trzyma maskotkę słucha nauczyciela, który mówi, np. “Put the Crab on the seahorse”. Dziecko kładzie kraba na odpowiedniej karcie i powtarza “Seahorse. Seahorse. It’s a seahorse.” I tak z każdym zwierzątkiem. Dzieci nie są tego świadome, ale powtarzając w ten sposób, zaczynają budować proste zdania 😉

Henry
Na zdjęciu flashcards z "The Teacher's Magazine"

5. Poniżej przedstawiam Wam linki do wykonanych przeze mnie kart obrazkowych, gry memo i bingo oraz do gry planszowej:

a) SEA ANIMALS FLASHCARDS

b) SEA ANIMALS MEMORY GAME- pobierz

c) SEA ANIMALS BINGO GAME- pobierz

d) SEA ANIMALS BOARD GAME (stworzona przy użyciu Canvy)pobierz

Mam nadzieję, że spodobają się Wam moje materiały 🙂 Niebawem kolejne nowości.

Stay tuned,

Caroline 😉

2 komentarze

  • Emma & Daniel Youtube Swimming Channel

    Greetings I am so glad I found your weblog, I really found
    you by accident, while I was researching on Bing for something else,
    Nonetheless I am here now and would just like to say many thanks for
    a fantastic post and a all round exciting blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to read it all at the moment but
    I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be
    back to read a great deal more, Please do keep up the superb b.

  • board game shop brooklyn

    Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that
    you could do with some pics to drive the message home
    a bit, but instead of that, this is magnificent blog.
    A fantastic read. I will certainly be back.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Follow by Email